ingmar-otT2199XwI8-unsplash_edited.jpg

KENNISLEIDERSCHAP

Kennisleiders zijn personen of bedrijven die binnen een bepaald vakgebied worden gezien als autoriteit. Ze hebben een duidelijke visie en kunnen veel vertellen over hun niche of expertise. Binnen content marketing biedt het structureel delen van inzichten veel kansen. Zo helpt het met imago, naamsbekendheid en het aantrekken van nieuwe klanten. Het mooie aan deze strategie is dat je je doelgroep ook oprecht helpt en dat je je bedrijf zonder aandringen positief kunt presenteren. Als kennisleider val je niet alleen op, maar zet je jezelf ook op een unieke wijze in de markt. Hierdoor trek je precies de klanten aan die bij je organisatie passen. 

KENNISLEIDERSCHAP.NL

Bij kennisleiderschap.nl helpen we ondernemers met hun positionering als kennisleider. We bieden ze een platform om een brede doelgroep te bereiken en adviseren ze een aanpak voor een contentstrategie. Ondernemers hebben veel te vertellen. Kennisleiderschap.nl helpt ondernemers om hun kennis en expertise maximaal te benutten en om deze in te zetten binnen hun marketing. 

Wil je kennispartner worden op Kennisleiderschap.nl? Meld je dan aan via onderstaand formulier. Vertel ons waar je expertise ligt en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!

STRATEGIE VOOR KENNISLEIDERSCHAP

Kennisleiderschap ontstaat wanneer je volgers je gaan zien als kenner van je vakgebied. Je deelt regelmatig vrijblijvende informatie, tips en stappenplannen om je doelgroep meer inzicht te geven in verschillende thema’s binnen je vakgebied.  

 

Om als bedrijf een autoritaire positie in te kunnen nemen is het belangrijk dat je met je content een gerichte doelgroep aanspreekt. Hiernaast moet je vooral ook inhoudelijk informatie delen, informatie die je kunt onderbouwen. Je bent actief bezig met het delen van kennis en je content is ook geschikt voor je doelgroep om te delen.  

 

Wat content van een kennisleider onderscheidend maakt ten opzichte van de content van andere ondernemers, is dat de deze content de grootste vragen van de doelgroep beantwoordt. Er zijn verschillende eigenschappen die passen bij de bijdrages van een kennisleider. De content is uniek, helpt de doelgroep, motiveert volgers, richt zich ook op de lange termijn en verstevigt bestaande relaties. Het stukje leiderschap dat naast de kennis bestaat is de mening van de ondernemer of medewerker van het bedrijf. Hier ligt uiteindelijk ook het onderscheidend vermogen.

 

Vooral voor bedrijven binnen B2B is kennisleiderschap een effectieve strategie. De producten of diensten die zij aanbieden vragen vaak wat achtergrondkennis en de relatie tussen het bedrijf en de klant is langdurig.

ingmar-otT2199XwI8-unsplash_edited.jpg
matteo-catanese-4KrQq8Z6Y5c-unsplash.jpg
Word kennispartner

Bedankt voor de inzending!

Ontwerp zonder titel.png