Autoriteit opbouwen met content marketing

Autoriteit is een belangrijk woord binnen SEO en content marketing. Veel bedrijven en ondernemers streven autoriteit na, maar het is een lastig begrip dat ook nog eens moeilijk meetbaar is. Het voordeel van een autoritaire positie is dat Google je hoger in de rangschikking plaatst en dat je meer structureel verkeer naar je website en pagina’s zult ontvangen.

Werken aan een autoritaire positie vergt een uitgedachte strategie en een geduldige aanpak. Een strategie brengt een aantal voordelen.


- Een strategie helpt met het planmatig werken.

- Het geeft een beeld van welke content je de komende periode nodig hebt om in te kunnen spelen op gebeurtenissen, feestdagen of evenementen.

- Het zorgt voor consistentie in je content.

- Het helpt je met het creëren van inhoud dat je doelgroep echt aanspreekt.



Wees je bewust van je onderscheidend vermogen

Iets om zeker niet te vergeten: ga uit van je onderscheidend vermogen. Het bereiken van die gewilde, geloofwaardige positie binnen je vakgebied werkt het beste wanneer je je voor een bepaalde doelgroep hoofdzakelijk richt op een enkel aspect. Als je jezelf ook nog eens kan onderscheiden op dit aspect, dan heb je een sterke basis voor een kennisleiderschapstrategie en kun je toewerken naar die autoritaire positie.

464 weergaven
Ontwerp zonder titel.png