Het verschil tussen content marketing en kennisleiderschap

Een content marketingstrategie en een kennisleiderschapstrategie lijken veel op elkaar. Toch is er een verschil tussen de twee. Content marketing wordt vaak omschreven als ‘op een relevante en aantrekkelijke manier prospects en klanten helpen zonder hierbij direct je product of dienst aan te prijzen’.



Een strategie gericht op kennisleiderschap onderscheidt zich van een content marketingstrategie op de volgende onderdelen.


- Het brengt een gesprek op gang en positioneert je als expert op een specifiek gebied

Om een gesprek te leiden binnen je vakgebied moet je een bepaald onderwerp van binnen en buiten kennen. Waar je bij content marketing over allerlei onderwerpen kunt communiceren, richt kennisleiderschap zich op één onderwerp.


- Het geeft specifieke informatie aan een specifieke doelgroep

Traditionele content marketing richt zich vaak op een algemenere doelgroep.

Content voor kennisleiderschap richt zich op een specifieke doelgroep.


- Het speelt in op betekenisvolle relaties

Kennisleiderschap gaat verder dan het bereiken van naamsbekendheid. Het doel is om diepere en betekenisvollere relaties op te bouwen met een specifieke doelgroep.

388 weergaven
Ontwerp zonder titel.png