Je marketing naar een hoger plan met deze simpele tips

Drukke ondernemers hebben marketing vaak op een laag pitje staan. Toch levert een kleine, structurele investering in marketing al best wat op. Met investering hebben we het trouwens niet enkel over geld, maar vooral over tijd. In deze bijdrage behandelen we een aantal stappen die iedere bedrijfseigenaar kan ondernemen om zijn of haar marketing gemakkelijk naar een hoger niveau te tillen!


Werk volgens een plan aan je marketing

De eerste tips is om volgens een plan aan je marketing te werken. Vraag jezelf af wat je gaat doen, hoe je dit gaat doen en welke doelen je wilt bereiken. Probeer bij het formuleren hiervan zo specifiek mogelijk te zijn. Denk ook na over het tijdsbestek en wie het marketingplan gaat uitvoeren. Zo kan het zijn dat je zelf aan de slag wilt met de marketing of dat je dit laat doen door een collega.


Verdiep je goed in je klanten

Ondernemers die hun klanten goed kennen, hebben ook binnen marketing een grote voorsprong. Bedrijven die hun klanten goed kennen, zijn doorgaans ook erg goed in marketing. Hoe meer je weet over de behoeften en problemen van je ideale klant, hoe gerichter je een marketingcampagne kunt opzetten. Hoe meer je weet over je klant, hoe meer je deze kunt aanspreken met je marketing. Een goede marketingcampagne zorgt ervoor dat je doelgroep zich begrepen voelt. Ook zorgt een goede marketingcampagne ervoor dat de doelgroep het bedrijf ziet als de bieder van de beste oplossing.


Wees niet bang om geld te investeren

Wanneer je niet bereid bent om iets te investeren, mag je ook geen bijzondere resultaten verwachten. Bepaal voor jezelf hoeveel geld je beschikbaar kunt stellen voor je marketing. Soms is het beter om eerst te kijken hoeveel geld je beschikbaar hebt, voordat je begint met het bedenken van een marketingplan. Je kunt het plan dan om je budget heen bouwen.


Maak een begin

Net zoals met veel zaken binnen het ondernemen, is het vaak gewoon en kwestie van proberen. Je zult pas weten wat wel en wat niet werkt, wanneer je de stap zet. Wees dus niet bang om fouten te maken binnen online marketing, maar zorg voor een flexibel plan. Investeer niet direct teveel geld, maar wees ook niet bang om iets te proberen. Je zult versteld staan wat je kunt bereiken met een flexibel marketingplan en de wil om marketing voor je te laten werken!

161 weergaven
Ontwerp zonder titel.png