Kennis delen als ondernemer

Bijgewerkt op: 2 nov. 2021

Ondernemers die regelmatig vrijblijvend kennis delen worden sneller gezien als autoriteiten binnen hun vakgebied. Ze vallen beter op en onderscheiden zich hiernaast op inhoud van hun concurrenten. Ondernemers die door het delen van kennis worden gezien als voorloper of autoriteit binnen hun vakgebied worden kennisleiders genoemd.


Hoe word je kennisleider in je vakgebied?

Kennisleider worden is een proces, een aanpak voor de lange termijn. Om je eerste stappen te zetten richting kennisleiderschap kun je alvast de volgende dingen doen:


1. Verdiep je verder in de problemen van je doelgroep

Ga na met welke vragen je doelgroep zit en ga in op deze onderwerpen. Door met je bijdrages in te spelen op de problemen en uitdagingen van je doelgroep blijf je relevant.


2. Deel regelmatig inzichten

Deel regelmatig tips & tricks met je doelgroep, inzichten waar je doelgroep zelf mee aan de slag kan. Als boekhouder kun je bijvoorbeeld vertellen hoe je de administratie overzichtelijk kunnen houden. Als online marketeer kun je tips geven over hoe je aan de slag kunt gaan met Search Engine Optimisation.


Het is belangrijk dat de inzichten die je deelt toepasselijk zijn en niet alleen maar informatief.


3. Vergroot je bereik

Als ondernemer kun jij vandaag al beginnen met een strategie voor kennisleiderschap. Op Kennisleiderschap.nl kun je als ondernemer vrijblijvend kennispartner worden. Je mag dan regelmatig een bijdrage leveren in de vorm van een blogpost. Op deze manier kom je onder de aandacht bij andere ondernemers en werk je stapsgewijs aan meer autoriteit.


Wil je kennispartner worden op Kennisleiderschap.nl? Of wil je meer informatie of advies over een goede strategie? Stuur dan een e-mail naar kennisleiderschap@outlook.com. Introduceer je bedrijf en vertel ons waar je expertise ligt. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op!

296 weergaven
Ontwerp zonder titel.png