Strategie voor kennisleiderschap

Kennisleiderschap ontstaat wanneer je volgers je gaan zien als kenner van je vakgebied. Je deelt regelmatig vrijblijvende informatie, tips en stappenplannen om je doelgroep meer inzicht te geven in verschillende thema’s binnen je vakgebied.



Om als bedrijf een autoritaire positie in te kunnen nemen is het belangrijk dat je met je content een gerichte doelgroep aanspreekt. Hiernaast moet je vooral ook inhoudelijk informatie delen, informatie die je kunt onderbouwen. Je bent actief bezig met het delen van kennis en je content is ook geschikt voor je doelgroep om te delen.

Wat content van een kennisleider onderscheidend maakt ten opzichte van de content van andere ondernemers, is dat de deze content de grootste vragen van de doelgroep beantwoordt. Er zijn verschillende eigenschappen die passen bij de bijdrages van een kennisleider. De content is uniek, helpt de doelgroep, motiveert volgers, richt zich ook op de lange termijn en verstevigt bestaande relaties. Het stukje leiderschap dat naast de kennis bestaat is de mening van de ondernemer of medewerker van het bedrijf. Hier ligt uiteindelijk ook het onderscheidend vermogen.

Vooral voor bedrijven binnen B2B is kennisleiderschap een effectieve strategie. De producten of diensten die zij aanbieden vragen vaak wat achtergrondkennis en de relatie tussen het bedrijf en de klant is langdurig.

113 weergaven
Ontwerp zonder titel.png